Nieuws Grote zomeruitverkoop in de winkel!

Gerecyclede materialen maken opmars in kleding

Je bent hier:

Gerecyclede materialen maken opmars in kleding Geplaatst op 01 november 2017

Er wordt in de kleding- en schoenenindustrie enorm veel grondstof verspild. Om hier een halt aan toe te roepen kiest een toenemend aantal fabrikanten voor toepassing van gerecyclede materialen. Merken als HoodLamb, Picture en Alchemy Equipment- allemaal Europese producten- maken bijvoorbeeld kleding van hergebruikt materiaal.

Bij Mantje Lifestyle Stores vinden we het belangrijk dat gerecyclede materialen worden gebruikt. Daarom kiezen wij graag voor merken die hierin het voortouw nemen. We hebben dan ook een steeds groter wordend aantal outdoormerken in ons assortiment. Benieuwd naar deze merken? We vertellen je graag meer. 

picture_organic_clothing.jpg

Picture Organic Clothing

Het Franse Picture Organic Clothing maakt faam met een duurzaam gemaakte collectie ski- en outdoorkleding. Lees meer over dit bijzondere merk in onze blog.
> Lees de blog over Picture Organic Clothing

alchemy_equipment_2017.jpg

Alchemy Equipment

Kleding van Alchemy Equipment is van een zeer goede kwaliteit, zodat je er lang mee kunt doen. In onze blog vertellen we meer over dit comfortabele kwaliteitsmerk.
> Lees de blog over Alchemy Equipment
 

mantje_blogs_hoodlamb.jpg

HoodLamb

Het Nederlandse outdoormerk HoodLamb is een merk dat helemaal van deze tijd is. De productie is duurzaam en de materialen zijn ecologisch verantwoord. Hennep, biologisch geteeld katoen, gerecycled plastic en ecologische coatings (die de jassen waterbestendig maken) worden gebruikt. 
> Lees de blog over HoodLamb


Milieubesparing

We zijn bij Mantje erg blij met fabrikanten die zich steeds meer bezighouden met het milieu. Zij kiezen niet voor materialen van nieuwe grondstoffen, maar voor hergebruikte materialen en maken daar de mooiste producten van. 
 


Alleen al in Nederland worden jaarlijks 1,23 miljoen nieuwe kledingstukken per jaar vernietigd. 

De Nederlandse modesector houdt per jaar zo’n 21,5 miljoen kledingstukken over. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Conclusr in opdracht van MVO Nederland, dat vorig jaar voor het eerst de voorraden van onverkochte kleding in kaart bracht. Het grootste deel van de onverkochte kleding wordt per kilo opgekocht door commerciele opkopers of geschonken aan goede doelen. Conclusr en MVO Nederland schatten dat zo’n 1,23 miljoen nieuwe, maar onverkochte kledingstukken, jaarlijks worden vernietigd. Daarvan verdwijnt de helft in de verbrandingsoven en de andere helft wordt gerecycled tot vilt. ‘Een belangrijke reden voor modemerken om nieuwe kleding te vernietigen is om hun eigen markt niet te verstoren en hun imago te beschermen’, stelt MVO Nederland. ‘De voornaamste reden dat kleding onverkocht blijft is omdat het de verkeerde maat, pasvorm of kleur heeft. 

Bron: Radar/Arnoud Groot/2014

Meer Blogberichten

Lees hieronder de laatste blogs van Mantje

Primeur voor Mantje: Mart Visser

Geplaatst op 10 juli 2019

Eindelijk: de lijn van Mart Visser is vanaf 10 juli niet alleen online te verkrijgen, maar ook in de winkel. Mantje is één van de zorgvuldig geselecteerde bedrijven waar de collectie van d [...] Lees verder

Ontdek Lois Jeans

Geplaatst op 17 mei 2019

In de jaren ’70 en ’80 veroverde Lois Jeans de fashion-jeans markt met iconische fits en unieke designs. Vijftig jaar later maakt het merk nog altijd verrassende designs waarbij comfort [...] Lees verder

Reddingsboot Ida Mary

Geplaatst op 31 augustus 2018

Het is het pronkstuk in de nieuwe winkel in De Koog: reddingboot Ida Mary. Het schip is met de locatie in de vide letterlijk het boegbeeld van Mantje Lifestyle Stores in de badplaats. Lees verder